Hirsi Ali – Opnieuw afgevallen

Zag een oude bekende op televisie in Nova College. In Leiden voor een zaal studenten mocht zij zich als het voorbeeld van mislukte integratie presenteren en blootstellen aan vragen uit het publiek.
Het bleek dat zij in het eerste jaar van haar studie politicologie nog een trouwe aanhanger was van het Islamitische geloof. Het was de studie die haar daarna had gemaakt tot afvallige. ( "Men leert wel eerlijk te zijn in Leiden")
Dat kwam op mij enigszins verbazingwekkend over. Ik had tot nu toe altijd het idee dat haar afvalligheid te maken had met de min of meer traumatische ervaringen die zij had overgehouden aan het opgevoed zijn onder de Sharia.
Op de vraag waarom er van binnenuit het geloof, zonder af te vallen, geen verandering mogelijk zou zijn had ze het magere antwoord dat dit binnen een dergelijke godsdienst niet mogelijk is. Je kan als moslim volgens haar alleen maar tot verandering komen door in een ander land de waarden van een andere cultuur over te nemen. Dat mag niet in een spagaat zijn. Het is noodzakelijk ineens je hele afkomst naast je neer te leggen, net zoals zij. Ze gaf daarbij alleen niet aan in welk semester zoiets zou moeten plaatsvinden. Bij haar was het op 11 september geweest. Er zijn nog veel rampen nodig om af te vallen !?

Dat een vrouw mag kiezen en dat de vragenstelster dat van mening was te kunnen en willen doen, werd door de presentator voor haar opgelost door de vraag of haar ouders ook voorkeuren hadden.
Nadat het antwoord daarop ja was, was Hirsi Ali tot niets anders in staat dan een ronduit bète en hautain en mij misselijk makend hinniklachje. Dat een trotse blik neigend naar hautain (slechts als een uiterlijke vorm) iets is wat mensen van Somalische afkomst wel meer hun gezichtstrekken vertonen , kan ik toch moeilijk voor haar verdediging aanvoeren. Onder meer omdat ik dit toen ze nog volbloed Nederlander was nooit heb waargenomen. Ik zie het dus als een uiting van Amerikaanse waarden.
Dat de Islam ook schadelijk was voor homos en joden had zij opgemerkt, maar dat was niet haar keus van onderwerp. Een merkwaardige keus als je als enige ideologische soundbite herhaalt dat je de godsdienst niet boven de mensenrechten moet stellen. Langzaamaan bekroop mij de angst dat zij serieus denkt dat het binnenvliegen van de twin-towers eigenlijk een poging was om het vrouwelijk personeel in dat gebouw tot een collectieve besnijdenis te forceren.

Ook andere artikelen in de pers over het verblijf van deze ramptoerist in ons land, wijzen er op dat zij niet een bijster intelligente student moet zijn geweest. Want het probleem met Europa is zegt zij dat we hier multi-culturalisme preken en waarden-relativisme. Overdreven stelling, tenzij je het vertaalt naar de werkelijkheid van tolerantie, godsdienstvrijheid en vrije meningsuiting. Wij noemen dat juist verworvenheden van onze cultuur. Wij zijn daar trots op ( enkele uitzonderingen als Rita Verdonk daargelaten, die wel trots is maar er nog niet helemaal uit is waarop).

En omdat we dat doen is Wilders goed voor Nederland. Want die kanaliseert het "probleem" van multi-culturalisme  en waarden-relativisme en daarom stemmen we hier op hem. Wat Hirsi in de plaats wil stellen van waarden-relativisme, de miskleun van haar analyse maar even vergetend, is apartheid. Iedere verhuizing vergt haars inziens afvalligheid. Iedere cultuur ( behalve de Islam die oorlogszuchtig is ) heeft recht van bestaan binnen zijn eigen getrokken grenzen.
Chronologisch multi-nationalisme in het kader van maatschappelijk opportunisme is in haar ogen wel in orde. Vandaar dat ze ook zo vaak verhuist natuurlijk. Van partij net zo makkelijk als van land. En altijd op zoek naar veiligheid. Ook al zo’n ongeloofwaardig statement.

Op dit moment moeten we haar zien als afgevallen van de europese cultuur en vertegenwoordiger van Amerikaans imperialisme.

Ik denk dat Hirsi Ali een opportunistische nitwit is met geen enkel inhoudelijk verhaal. Ze leek trouwens ook wel magerder geworden, maar goed dat doet niets terzake.

This entry was posted in Volkskrant and tagged . Bookmark the permalink.

39 Responses to Hirsi Ali – Opnieuw afgevallen

  1. Wim Duzijn says:

    Avatar van Wim Duzijn
    Principiele mensen worden nooit op handen gedragen. Helemaal al niet in ons land. Willem Oltmans stelde het zo: "Ze haten hier de waarheid." Opportunisme is weinig meer dan ‘de goede waarheid’ verdedigen. En een waarheid is ‘goed’ wanneer die wordt uitgedragen door de machtigen.

  2. Zelf Reflectie says:

    Avatar van Zelf Reflectie
    Simen,
    Erg interessant, dank voor het onder de aandacht brengen.

    Zwak verhaal van Ayaan, interne verandering is altijd mogelijk. Evolutie is niets anders dan interne verandering.

    De kunst is de omstandigheden zo te laten ontstaan, de natuur helpt altijd een handje via bijv. een meteorietinslag of vulkaanuitbarsting, dat de verandering (mutatie) gewenst c.q. afgedwongen wordt. Kijk maar naar het communisme van Rusland en China. Gesloten culturele bolwerken die zich uiteindelijk toch hebben opengesteld voor verandering ook al is dat een zeer geleidelijk proces. Zonder die aanpassingen waren zij ten onder gegaan in the struggle of life. Vroeg of laat zal daarom ook Noord-Korea volgen.

    Het voorbeeld van China en de USSR laat zien dat geduld meer bewerkstelligt dan een koude oorlog. Die oorlog heeft beide landen eerder onverzettelijk gemaakt. En dat is ook de fout die Wilders maakt met zijn nieuwe koude of warme oorlog tegen de Islam. De man heeft niets geleerd van de geschiedenis, mogelijk omdat hij die geschiedenis ook niet kent.

  3. suiker says:

    Avatar van suiker
    Ik vond r altijd al mager

  4. wiljan.45 says:

    Avatar van wiljan.45
    Hier kan iedereen zelf kijken of ze te dik dan wel te mager is: http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7606#

  5. Robert kruzdlo says:

    Avatar van Robert kruzdlo
    Conclusie klopt

  6. antoinette duijsters says:

    Avatar van antoinette duijsters
    Helemaal eens.

  7. Verbaas says:

    Avatar van Verbaas
    Ik las je blog en dacht, tut, tut. Heb de uitzending gekeken en begrijp wat je bedoelt.

  8. Simen Vrederat says:

    Avatar van Simen Vrederat
    30-03-2010 13.45
    Correctie aangebracht in de formulering m.b.t. de hautaine blik ( ter voorkoming dat ook het bète aspect zou kunnen worden gelezen als iets wat specifiek zou zijn voor mensen van Somalische afkomst , hetgeen natuurlijk pertinent onjuist zou zijn )

  9. PiratePete says:

    Avatar van PiratePete
    Ik ga van de week eens naar die uitzending kijken.
    Je hebt me nieuwsgierig gemaakt

    Ik heb haar slechts 1 keer in mijn leven gezien en gehoord.
    Een paar weken geleden bij p&w.
    En ik heb een ander beeld van haar gekregen dan welke hierboven wordt beschreven.

    Maar nu ga ik slapen
    want hier is het laat.

  10. Arjan Fernhout says:

    Avatar van Arjan Fernhout
    Goed blog.

    == bij haar was het op 11 september geweest ==

    re: rechtstreeks uit de vocabulaire van de neoconservatieven. The underlying problem is not Islamic fundametalism. It is Islam, a different civilization whose people are convinced of the superiority of their culture and are obssesed with the inferiority of their power. The problem for Islam is not the CIA or the U.S. Department of Defense. It is the West, a different civilization whose people are convinced of the universality of their culture and believe that their superior power, if declining power imposes on them the obligation to extend that culture troughout the world. (Huntington p.218)

    Deze neoconservatieve oorlogsverklaring, dus niet tegen terroristen maar tegen de religie van de Koran, van Huntington in zijn "clash" werd, evenmin als de ideeën van Bernard Lewis, in Washington tot 9/11 serieus genomen. De Islam was een grote bondgenoot tegen links gedurende de koude oorlog. Islamisten werden juist gesteund; niet alleen in de strijd tegen de Sovjets, maar ook tegen seculiere nationalistische stromingen in Arabische landen en in Perzië. (Hamas werd door Shin Bet grootgebracht)

    Then, on 9/11 2001, Lewis and Huntington, got the opening they needed. Their views, until then considered odd at best and extremist at worst, won a further following. And the Bush administration, while not endorsing the idea of a struggle between Christianity and Islam, seized the notion of a clash of civilizations to propel the US into an unprecedented expansion of its imperial presence in the Middel East. (Robert Dreyfuss, Devil’s Game. p.330)

    Er is helemaal niets over van mijn gedachten dat Ayaan Hirsi Ali een soort individueel liberalisme vertegenwoordigde. In aanmerking genomen dat ze het gedachtengoed van Montesquieu etc. onversneden tot zich had genomen in Somalië; een opmerking van haar dat men allochtonen individueel moet benaderen bij integratieproblemen en het idee dat liberalisme en socialisme dezelfde voorvader hebben hetgeen haar gemakkelijke overstap van PvdA naar VVD (ook de SP deed een poging) had moeten verklaren.

    Uri Avnery heeft al eens gesteld dat Israél aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat en een 19e eeuwse politiek voert. De reacties op Obama’s tegenstanders op zijn zorgplan doen 19e eeuws aan. Al Gore schreef eens dat “Het rood en het zwart” van Stendhal zijn favoriete Europese boek is, niet verwonderlijk met een opponent als G.W.Bush. Enz. enz.

    De verworvenheden in Europa moeten niet verloren gaan in een regressie a la Hirsi Ali en Wilders.

  11. The_Saint says:

    Avatar van The_Saint
    "….Je hebt me nieuwsgierig gemaakt…"

    Dan heb je een boel te leren nog…helemaal terug naar het begin toen ze onder valse voorwendselen het land binnen kwam….

  12. PiratePete says:

    Avatar van PiratePete
    @The_Saint
    Ik zit al 10 jaar in het buitenland en heb het circus niet gezien.

  13. iers_dagboek says:

    Avatar van iers_dagboek
    Goed stukkie Simen. Aardige analyse van Hirsi Ali’s hypocritie.

  14. Zelf Reflectie says:

    Avatar van Zelf Reflectie
    Arjan Fernhout 30-03-2010 13:55,

    Goede reactie en vooral conclusie 🙂

  15. Herman Vruggink says:

    Avatar van Herman Vruggink
    Mijn beeld over haar is anders, echter dit vind ik wel een goed geschreven blog.

  16. klaphek says:

    Avatar van klaphek
    Zin twee: In Leiden voor een zaal studenten mocht zij zich als het voorbeeld van mislukte integratie presenteren en blootstellen aan vragen uit het publiek.

    Commentaar
    Dat is dus een sneer naar Ayaan en al wel in de tweede zin.

    Zin zes: Ik had tot nu toe altijd het idee dat haar afvalligheid te maken had met de min of meer traumatische ervaringen die zij had overgehouden aan het opgevoed zijn onder de Sharia.

    Commentaar.
    De schrijver constateert bij zichzelf een gebrekkig waarnemingsvermogen.

    Zin Zeven: Op de vraag waarom er van binnenuit het geloof, zonder af te vallen, geen verandering mogelijk zou zijn had ze het magere antwoord dat dit binnen een dergelijke godsdienst niet mogelijk is.

    Commentaar:
    De schrijver weegt maar laat zijn contragewichten niet zien.

    Andere zinnen:

    Commentaar
    Allemaal ongefundeerde meningen die alleen van belang zijn voor de papegaaienkolonie hier.

    Laatste zin: Ze leek trouwens ook wel magerder geworden, maar goed dat doet niets terzake.

    Commentaar:
    Dit blog doet inderdaad niets ter zake, behalve dat het de idee opwerpt dat schrijver probeert om een blanke racistische vetklep na te doen.

    Met groot succes.

  17. Roberto la Verita says:

    Avatar van Roberto la Verita
    Simen Vrederat………………

    Een goede kip is niet vet

    Roberto

  18. johanna_nouri says:

    Avatar van johanna_nouri
    Goed blog Simen. Het is zo makkelijk om hen die het met je oneens zijn als ignorant weg te zetten. Ze doet het met verve. Het is goedkoop en doet de vrouwen in kwestie absoluut geen recht.

  19. wiljan.45 says:

    Avatar van wiljan.45
    Johanna, waarom je verwijt het Simen dan ook niet dat hij Hirsi als nitwit wegzet?

  20. johanna_nouri says:

    Avatar van johanna_nouri
    Dat is een goede vraag Wiljan.45. Denk daar maar eens over na. En laat het me weten als je een antwoord hebt.

  21. wiljan.45 says:

    Avatar van wiljan.45
    Johanna Noury

    ben je het eens met
    ‘Ik denk dat Hirsi Ali een opportunistische nitwit is met geen enkel inhoudelijk verhaal.’

  22. jbourbon says:

    Avatar van jbourbon
    Dit schreef ik al over hirshi Ali bij een van de uitstekende analyses van Maria Trepp over dit onderwerp (http://www.vkblog.nl/bericht/306435/De_kerstening_van_moslims#commentaar):

    "…Ik zag Hirsi Ali bij Pauw en Witteman, en dacht; wat een zielig, maar tegelijkertijd en op het eerste gezicht, charmant mens.
    Veel zinnigs heb ik haar overigens niet horen beweren, vond het eigenlijk een beetje genante vertoning.

    Ze is blijven hangen in haar "roots", ondanks haar "ontsnapping" aan de dagelijkse wereld ervan. Ze beziet de wereld door de ogen van haar ouders en voorouders. Ze is geintegreerd, maar tegelijkertijd in het geheel niet los van haar Somalische achtergrond en wereldbeeld. Ze beziet de wereld zoals een twijfelende, maar niet meer kerkelijke SGP’er, naar Amsterdam kijkt. Daardoor zal ze nimmer erg zinvolle ideëen kunnen inbrengen voor de problemen die hier en nu bij ons spelen
    Ook kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat een of andere vorm van "positieve diskriminatie" haar op deze "hoogte" heeft gebracht, terwijl er eigenlijk niet zo heel veel niveau achter zit eigenlijk…."

    Verder een goede aanvulling op alle andere stukjes.

  23. lidy says:

    Avatar van lidy
    Nou Simen, erg veel niveau heeft dit stuk niet. Ik vrees dat hetzelfde voor jou geldt. Bah. Je toont je als een echte rat.

  24. Simen Vrederat says:

    Avatar van Simen Vrederat
    @Lidy
    Lees je eigen reactie nog eens over, en denk dan eens eerlijk na.
    Wat vind je dan van het niveau van je reactie ?

  25. wiljan.45 says:

    Avatar van wiljan.45
    Bourbon 5:56
    Geef eens onderbouwing van je hoogspersoonlijke gevoelens.
    Zo staat er eigenlijk, dat ze traumatisch is, omdat ze een verleden heeft in S. en daarom geen zinvolle gedachten…is dit een wet die voor meer immigranten geldt of is dat een onderbuikopvatting van jou?

    Eigenlijk ben je het eens met Simen’s
    ‘Ik denk dat Hirsi Ali een opportunistische nitwit is met geen enkel inhoudelijk verhaal.’

    Heb je het boek gelezen?

    De ‘analyse’ van Trepp is geen analyse maar werk van een propagandiste. Lees maar in de reacties onder dat stuk. Maar daar ga je vrolijk aan voorbij.

  26. Fragolia says:

    Avatar van Fragolia
    Voor je iemand af gaat vallen zou je eerst een goed naar iemands voorgeschiedenis moeten kijken.
    Zomaar een beetje afvallen zegt meer over je eigen voorgeschiedenis.

  27. Simen Vrederat says:

    Avatar van Simen Vrederat
    31-03-2010 10.30
    Enkele beledigingen naar gasten verwijderd

  28. paco painter says:

    Avatar van paco painter
    Enige dapperheid kun je Ayaan toch niet ontzeggen.Hoe je ook over haar standpunten denkt

  29. Ruud Zweistra says:

    Avatar van Ruud Zweistra
    Eerste even de essentie:
    Hirsi Ali – Opnieuw afgevallen
    Ook andere artikelen in de pers over het verblijf van deze ramptoerist in ons land, wijzen er op dat zij niet een bijster intelligente student moet zijn geweest. Want het probleem met Europa is zegt zij dat we hier multi-culturalisme preken en waarden-relativisme. Overdreven stelling, tenzij je het vertaalt naar de werkelijkheid van tolerantie, godsdienstvrijheid en vrije meningsuiting. Wij noemen dat juist verworvenheden van onze cultuur. Wij zijn daar trots op …
    Ik denk dat Hirsi Ali een opportunistische nitwit is met geen enkel inhoudelijk verhaal.

    Dan wat er staat:
    Ayaan Hirsi Ali is tegen het multiculturalisme (dat overigens niets met tolerantie, godsdienstvrijheid en vrije meningsuiting van doen heeft). En daarom heb ik een hekel aan Ayaan Hirsi Ali.

    Waarom neem je daar zo veel woorden voor? Je had al dat applaus ook gekregen als je het in die anderhalve zin had gezegd.

    En misschien nog wel meer.

  30. Simen Vrederat says:

    Avatar van Simen Vrederat
    @Ruud
    Multi-culturalisme is een beschrijvende term Ruud. Een voldongen gegeven. Culturen zijn groepsgebonden en groepen gaan van nature met elkaar om. Het is een kenmerk van culturen dat ze in een uitwisselingsverband met elkaar staan. In het contact is altijd beinvloeding en door het contact is er ook de onderscheiding. Prachtig toch. Net als het klimaat kun je mult-culturalisme niet preken, en je kunt er ook niet tegen zijn. Wat je wel kan doen is dat op kunstmatige manier tegen elkaar opzetten. Dat noem je dan apartheid. In een tolerante en vrije samenleving past geen apartheid, daar apartheid de tolerantie en de vrijheid aantast. Snap je.

    Je hebt wel een punt dat ik dit stukje uitleg wel enigszins gecondenseerd heb weerggegeven.
    Daarom en omdat ik het leuk vind van juist jouw een constructief commentaar aan te treffen wil ik tegen mijn bedoelingen ( dit is geen discussieblog ) deze aanvulling graag geven.

    En nu ik daar toch mee bezig ben, kan ik daar meteen wel aan toevoegen, dat ik niks gemerkt heb van groot applaus ( 200 lezers, ong. 25 reacties ( (niet allemaal positief) valt wel mee toch ? ).
    En dat ik nergens heb gezegd dat ik een hekel heb aan AHA. Het woord nitwit betekent niks anders dan "iemand die weinig weet over het door hem te berde gebrachte onderwerp". En dat is iets wat zij zelf zegt: Er zijn immer minstens twee culturen waar zij niks van wil weten. En het is daarbij zichtbaar dat zij daar ook niks van begrijpt. Kijk je kan wel ontheemd en in de war zijn, maar het heeft weinig nut die ontheemding en verwarring als ideologie te gaan uitdragen. Wel heb ik een hekel aan het hooghartige minachtende gedrag dat zij in de genoemde uitzending vertoonde. Ja maakte mij zelfs misselijk. Verder ben ik niet in de gelegenheid geweest haar persoonlijk te ontmoeten, maar zou daar , dat is waar, ook weinig behoefte toe voelen.

  31. Jim Hasenaar says:

    Avatar van Jim Hasenaar
    Net bezig aan je verhaal, moet ik opeens weg.
    Kom over twee uur terug.

  32. Ruud Zweistra says:

    Avatar van Ruud Zweistra
    Simen Vrederat 31-03-2010 19:45
    @Ruud
    Multi-culturalisme is een beschrijvende term Ruud. Een voldongen gegeven. Culturen zijn groepsgebonden en groepen gaan van nature met elkaar om. Het is een kenmerk van culturen dat ze in een uitwisselingsverband met elkaar staan. In het contact is altijd beinvloeding en door het contact is er ook de onderscheiding.

    Reactie:
    Mooi. Heb jij de gelegenheid te antwoorden op een vraag die ik al jaren stel, en tot nu toe geen antwoord op heb gekregen, ondanks het verkeren in de omgeving die het best hiervan op de hoogte zou moeten zijn:

    Wat hebben allochtone (islamitische) culturen ons te bieden waar we ons voordeel me zouden kunnen doen, en dat we zelf al niet hebben? Couscous en buikdansen ken ik al.

    Als je aankomt met reli-fanatisme, vrouwenonderdrukking, uithuwelijken, eerwraak, etnicisme, racisme enzovoort: dat zie ik persoonlijk niet als voordelen, dus zou jij moeten aantonen dat het voordelen zijn.

    Ik verwacht een spoedig antwoord, gezien je stelligheid omtrent de waarde van de multculturele samenleving

  33. Simen Vrederat says:

    Avatar van Simen Vrederat
    @Ruud
    reli-fanatisme, vrouwenonderdrukking, uithuwelijken, eerwraak, etnicisme, racisme zijn allemaal vervelende negatieve dingen die ik uit de grond van mijn hart verfoei. Wat een rare veronderstelling dat ik dat als voordelen zou aanwijzen. En zeker niet als voordelen van een cultuur. Omdat dit ( eerwraak misschien uitgezonderd) niet gebonden zijn aan een specifieke cultuur.
    Cultuur is een gelijkvormigheid in veelsoortig gedrag, waarvan de gelijkvormigheid ontstaat door nabootsing. Doen wat de gewoonte is, zou je het het best samenvatten. Zo hebben vinken in Frankrijk een eigen standaard geluid wat anders is dan het geluid dat de vinken in Duitsland maken.
    De individuele ( niet groeps-mens ) ontwikkelt zich in de individuele contacten in zijn primaire en secundaire opvoedingsmilieus. Ook die ontwikkeling is min of meer onderhevig aan groepsgewoontes, maar de individu is nooit een gelijkvormige pion die net zo wordt als zijn buurman. Godzijdank zou ik zeggen.
    De waarde van de multiculturele samenleving is het zelfde als de waarde van de samenleving. Het contact tussen mensen, dat zich afspeelt op de lineaire polaire schaal van liefde en haat, maar nooit onverschilligheid. Wie contact heeft met een Amsterdammer en zelf een Rotterdammmer is zal dat contact nooit op een ander plek positioneren vanwege het feit dat de cultuur van die eigenwijze, geldbelustte Amsterdammers anders is dan de cultuur van die Rotterdammers die altijd graag de handen uit de mouwen steken.
    Ik heb kennis gehad aan een tweehondertal Marokkaanse gastarbeiders. Daar waren een tiental bij met minder prettige gedragsafwijkingen, maar de anderen hebben ik allemaal leren kennen als bijzonder prettige en mij dierbare mensen.

    Wat de islamitische cultuur mij heeft geboden zijn die tweehonderd mensen.

    Eén van de minder prettige kanten van cultuur is groepsdwang. Sociale controle in sociologische termen uitgedrukt. Het is een niet cultuurspecifiek mondiaal verschijnsel dat individualisering sterker wordt ( daarover is merkwaardigerwijs een ieder het wel eens ) , maar dat dit merkwaardigerwijs gepaard gaat aan een toename van groepsdwang. Twee met elkaar incomplementaire verschijnselen die tot veel problemen leiden.

    Het voert te ver om hier nog dieper in te gaan op een onderwerp dat zo veelomvattend is. Ik merk aan jou taalgebruik dat je intelligent genoeg bent om hieromtrent het een en ander te bestuderen. Wat dat echter oplevert is boekjes-kennis. Erg nuttig maar alleen wanneer die kennis instrumenteel wordt door het toe te passen. Dat toepassen kun je alleen doen in het menselijk contact.

    Dus als jij werkelijk serieus iets wilt weten over de voordelen van de Islamitische cultuur, dan verkeer je in de riante positie dat menselijk contact aan te gaan en daardoor je vraag beter beantwoord te krijgen.

    Hou je van couscous ? Ik moet zeggen dat ik het zelf niet echt te vreten vind. Maar misschien kun jij een potje stampot zuurkool met worst voor ze maken.

    Hartelijke groet
    Simen Vrederat

  34. Ruud Zweistra says:

    Avatar van Ruud Zweistra
    Beste Simen,
    Als jij het met je intense contacten niet onder woorden kan brengen, net als al die anderen die ik het eerder gevgraagd heb, dan ga ik er gewoon van uit dat het niet bestaat. Net als met goden, elfen en dergelijke.

    Ik hoef geen sluitend bweijs, maar wel een paar duidelijke aanwijzingen. Zoals ik heel duidelijke aanwijzingen kan geven van de bezwaren tegen de allochtone en met name islamitische culturen, doodgewoon door mijn omgeving waar te nemen, gebruik makende van het versterkende element genaamd "de media", oftwel: de lange-afstands nieuwsvoorziening.

    Nu is het normaliter niet doenlijk om al deze overwegingen zo uitgebreid op te schrijven, in welk geval ik de stand van zaken afkort tot: "De islamitische cultuur is achterlijk, en we hebben er niets van van te leren en dus over te nemen."

    Wat iets als een multiculturele maatschappij meteen naar het rijk der fabelen verwijst, zodra het op allochtone culturen slaat. De dingen die wel doorsijpelen zijn negatief, zoals eerst toegenomen agressie en wapenbezit en religieuze en etnsiche intolerantie, en nu het ontstaan van een gang-cultuur op straat.

    De multiculturele maatschappij is een theoretisch ideaal, dat in de praktijk verderfelijk is.

    Ps.
    Van al de door mij geuite stellingen zijn op verzoek onderbouwingen vanuit de maatschappelijke praktijk te verkrijgen.

  35. Koko says:

    Avatar van Koko
    @Ruud;
    Don’t ask what Islam can do for you, think what you can do for Islam.

    Nee maar even serieus;

    De manier waarop je over de islamitische/allochtone bevolking in Nederland praat is alsof ze jouw persoonlijk een goeie reden voor verblijf in Nederland schuldig zijn? Dit terwijl de meerderheid waarschijnlijk in Nederland geboren is net als, gok ik, jij.

    Dus stel ik jouw de vraag; wat heb jij (ik schat als Autochtone Nederlander?) de Multi-culturele samenleving te bieden? Ik hoef hiervoor geen sluitend bewijs, maar wel een paar duidelijke aanwijzingen!

    Zo zou men ook de volgende opvatting kunnen nemen; ‘de Nederlandse cultuur is achterlijk, en niemand heeft daar iets van te leren en dus over te nemen?’

    N.B.; Dit is niet mijn mening, maar als een in het buitenland wonende Nederlander neem ik waar dat dit een beslist niet ondenkbare positie is voor onze mede-Europeanen.

    Wat je eigelijk dus probeert te zeggen is; ik hou niet van Islam? Ik neem aan dat de onderbouwingen waar je op doelt incidenten zijn waarbij jij negatief gedrag van allochtonen en/of Islamitische Nederlanders hebt waargenomen? In dit geval zijn er een overwelmende meerderheid van onderbouwingen beschikbaar van negatief gedrag Autochtone Nederlanders (of van welk geloof/ras/kleur/postcode dan ook).

    Ik ben benieuwd of ik jouw stukjes hier juist heb begrepen, en zie er naar uit enkele onderbouwingen voor je stellingen te lezen?

  36. thrammy says:

    Avatar van thrammy
    Houd niet van discussies tot in de 35ste macht, lijkt al aardig op gehakketak. Heb haar eerste boek gelezen, ‘Mijn Vrijheid’. Schokkend boek, maar kan de laatste jaren enig opportunisme van haar niet ontkennen. Vind haar wel dapper, maar ook handig in het bespelen van haar omgeving. Haar ideeën zijn niet (meer) de mijne. Vooral haar dwepen met rechts Amerika vind ik goed fout.

    Groet

  37. Ruud Zweistra says:

    Avatar van Ruud Zweistra
    Koko 03-04-2010 18:27
    @Ruud;
    Don’t ask what Islam can do for you, think what you can do for Islam.

    Reactie:
    Fijn dat je het zo helder stelt.

    Maar met dit soort gelovigen is natuurlijk helemaal niet te discussieren. Zoals blijkt uit je herhalingen van talloze malen weerlegde misverstanden. Kijk maar eens hier: http://www.rijnlandmodel.nl/allochtonen/allochtonendebat_misverstanden.htm

  38. iers_dagboek says:

    Avatar van iers_dagboek
    hear hear thrammy

  39. Pingback: FAVORIETE REACTIE: | Hardslag

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *